måndag 5 oktober 2009

Nu kan jag pusta ut för den här gången.

Då var studiedagen över. Jag tycker att det gick rätt så bra även om jag kände att jag inte riktigt räckte till. Stämningen var god och det var ingen som "knorrade" över att väntetiden för hjälp ibland blev lite lång. Efter genomgång av Open Offices presentationsprogram så fick alla i uppgift att skapa ett bildspel där de skulle presentera sig själva. Jag måste säga att det blev många kreativa lösningar på hur presentationerna skulle utformas och Photo Booth gick på högvarv i de flesta datorerna. Det blev många roliga och snygga bildspel som visades upp under eftermiddagen.

Tyvärr så har det hänt något med vårt trådlösa nätverk så vi kunde inte vara uppkopplade om vi inte satte nätverkskablar i datorerna. Jag tror att jag får försöka avinstallera och sedan installera på nytt igen så får vi se om det hjälper.

Vi hann även med att titta på och gå igenom hur man hämtar hem strömmande video från GR samt lite olika webbsidor som kan vara bra att ha när man arbetar med barn. Jag slog ett extra slag för Story bird som jag tycker verkar vara ett fantastiskt bra program, det ska vi testa i morgon, tror jag.

1 kommentar:

Lena JD sa...

Tack Maria för en härlig studiedag!Lena