tisdag 29 september 2009

Inför studiedagen och Emelie Kanters besök


Har fått lite förslag från Långedragsskolan om vad de önskar att vi ska gå igenom på vår gemensamma studiedag. Har även fått lite "hintar" om vad mina kollegor vill att vi ska ta upp. Jag tror att det bästa är att fokusera på på hur jag integrerar IT i undervisningen dvs Hur, Vad och Varför jag arbetar som jag gör. Vi kommer även att gå igenom de olika program som jag arbetar med och de program som jag kommer att arbeta med. Storybird ,som ni tipsade om på Älvsborg- ITiden bloggen, är verkligen helt fantastiskt för både stora och små barn. Jag kommer att introducera den i min egen klass snarast.

I morgon kommer Emelie Kanter, som har startat upp och arbetar på att ro iland ett projekt i Ghana, på besök till skolan. Jag har följt henne sedan i vintras genom att länka till hennes blogg och ser verkligen fram emot besöket. Eleverna har fått skiva lite frågor som vi sedan har mailat i väg till henne i förväg så att hon är beredd på vad som komma skall i morgon. Min förhoppning är att få till någon form av kontakt med Emelie och eleverna i Ghana antingen via mail, skype, webbkamera eller vad som nu passar.



1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Maria
Hoppas studiedagen blir bra (Det tror jag säkert). Kul att Hagenskolan fått en egen blogg.
Anders Andersson