tisdag 29 september 2009

Nu är det dags!

Har då äntligen skapat en "öppen blogg"här på Hagenskolan som kan följas av alla. Har sedan januari startat upp och arbetat med klassbloggar. Dessa bloggar är stängda pga av att de främst är intressanta för eleverna och mig samt att de används som ett forum där vi utbyter tankar och funderingar och där vi lägger ut skolarbeten o.d. Men som sagt, nu är det kanske dags att öppna upp för övriga intresserade som vill se hur vi arbetar med IT i undervisningen här på skolan. Det som står först på tapeten just nu är vår gemensamma studiedag med Långedragsskolan som kommer att handla om just IT i undervisningen. Jag har fått äran (känns lite nervöst)att hålla i denna dag och prata lite kring hur eleverna och jag använder framförallt våra Macar i skolan. Jag ska även försöka ge lite tips och råd, om jag kan, om hur man kan inspirera till ökat och förhoppningsvis roligare lärande men även hur man kan underlätta för sig själv som lärare.

Nu ska jag planera vidare för studiedagen =D

Inga kommentarer: